Strony

środa, 26 lipca 2017

ZABÓJCZY SPOSÓB NA CHWASTY

1 łyżka dżinu
1 łyżka octu jabłkowego
1 łyżka płynu do mycia naczyń
1 litr wody

Wszystkie składniki wymieszać w wiadrze. Przelać do spryskiwacza i polać obficie chwasty. 
Starannie omijać rośliny, których zniszczyć nie chcemy.

Mieszanka jest bardzo skuteczna!!! Osobiście, dodałam do niej jeszcze 1 łyżeczkę soli kuchennej. Z solą trzeba uważać, ponieważ zakwasza glebę. 
Swego czasu walczyłam z zachwaszczającymi ogród akacjami.  Wciskają się one we wszelkie możliwe szczelinki w murkach. Sól okazała się nadzwyczaj efektywna!!!  

Tą recepturę wzięłam z książki:

SEKRETY DOŚWIADCZONEGO OGRODNIKA
autor Jerry Baker

Posiadam tą książkę w swojej biblioteczce domowej.  Często i dzisiaj z niej korzystam. Swego czasu, cały swój przydomowy ogródek prowadziłam czerpiąc wiedzę z tej książki. 

Kolejną ciekawą i skuteczną miksturą jest DOPALACZ do kompostu:

1 puszka piwa
1 puszka coca-coli
1 szklanka amoniaku
1/2 słabej herbatki
2 łyżki szamponu dla dzieci

Przelać miksturę do 80-litrowego spryskiwacza, dopełnić wodą i zwilżać kompostownik po każdym jego uzupełnieniu.

Przetestowałam i tą miksturę i muszę potwierdzić, że rzeczywiście kompost rozkłada się zdecydowanie szybciej. 
Dodaam, że kompost jest wspaniałym nawozem organicznym, wzbogaca bowiem glebę w próchnicę i zwiększa jej żyzność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz